Platan.pl / Centrale / Blog / Prima Plug & Talk (cz. 2) – pierwsze logowanie

Prima Plug & Talk (cz. 2) – pierwsze logowanie

CENTRALE | Data publikacji: 04.06.2018 | Ostatnia aktualizacja: 24.01.2024
Prima Plug & Talk, cz. 2 - pierwsze logowanie

pierwszej części artykułu Prima Plug & Talk pokazaliśmy, co trzeba zrobić, gdy wyjmiemy już Primę z pudełka: Jak ją powiesić na ścianie, jak zapewnić jej prawidłowe uziemienie, a następnie – jak przyłączyć poszczególne linie i zacząć rozmawiać. Prima jest Plug & Talk, czyli gotowa do pracy zaraz po podłączeniu.

Czas na kolejny krok: pierwsze logowanie do centrali i przejrzenie jej ustawień domyślnych. Dzięki temu dowiemy się, jak Prima będzie działała, jeśli nic innego w niej nie zaprogramujemy albo jeśli w przyszłości zresetujemy ją do ustawień fabrycznych bez zapisania kopii swoich ustawień.

 

Pierwsze logowanie

Skoro przyłączyliśmy już wszystkie linie, to możemy zamknąć pokrywę i włączyć centralę. Primę konfigurujemy za pomocą komputera i przeglądarki internetowej (program do konfiguracji jest w samej centrali, nie trzeba niczego instalować na komputerze). Dotyczy to wszystkich modeli, również Primy mini.

Aby dostać się do Primy, trzeba ją podłączyć do firmowej sieci LAN (fot. 1) standardowym przewodem UTP lub FTP. Po poprawnym podłączeniu na obudowie centrali zaświeci się niebieska dioda ETH (fot. 2).

Fot. 1. Gniazdo do podłączenia sieci Ethernet w centrali Prima, Fot. 2 Dioda ETH
Fot. 1. Gniazdo do podłączenia sieci Ethernet w centrali Prima, Fot. 2 Dioda ETH

Czasem w niewielkiej firmie nie mamy sieci LAN. Wówczas centralę zaprogramujemy także po podłączeniu bezpośrednio do karty sieciowej komputera. Będziemy musieli zmienić w nim jednak tymczasowo adres IP. Powinien być z tej samej podsieci, czyli mieć taki sam początek, co adres IP centrali (patrz kolejny rozdział). 

Uwaga: jeśli po takim podłączeniu nie zapala się niebieska dioda na obudowie centrali, to najpewniej komputer nie potrafi wykrywać przeplotu w stosowanym przewodzie prostym. Należy wtedy użyć przewodu skrosowanego – więcej informacji o jego parametrach znajduje się w instrukcji instalacji.

Kiedy mamy już Primę podłączoną do sieci LAN lub karty sieciowej komputera, wpisujemy w przeglądarce adres centrali (fot. 3).

Domyślny adres to: 192.168.1.250.

Fot. 3. Domyślny adres IP centrali Prima
Fot. 3. Domyślny adres IP centrali Prima

Co zrobić, gdy domyślny adres IP nie działa

Najczęściej do zalogowania wystarczy wpisać adres domyślny i hasło i przechodzimy od razu do konfigurowania. Jeśli zadziałało, możesz ominąć ten rozdział. Może się jednak zdarzyć, że w sieci LAN mamy odmienną numerację albo domyślny adres IP jest zajęty przez inne urządzenie. Poproś wówczas administratora sieci o podanie adresu IP przeznaczonego dla centrali.

Gdy już masz właściwy adres IP, odłącz z sieci LAN centralę i komputer, a następnie połącz oba urządzenia ze sobą za pomocą przewodu Ethernet. W komputerze tymczasowo zmień adres IP na adres z tej samej puli co adres domyślny centrali (np. 192.168.1.251). Następnie wpisz w przeglądarce adres domyślny centrali (192.168.1.250), zaloguj się do niej i zmień ustawienia na podane przez administratora (menu Administracja → Sieć, fot. 4).

Fot. 4. Zmiana adresu IP w centrali Prima nano
Fot. 4. Zmiana adresu IP w centrali Prima nano

Adres IP przypiszesz też w centrali ze zwykłego telefonu do niej podłączonego. Najpierw wejdź w tryb programowania centrali. Po podniesieniu słuchawki wybierz funkcję *708. Podaj hasło do logowania (domyślnie: 12345678), usłyszysz sygnał potwierdzenia (podwójne piknięcie). Teraz możesz programować centralę z telefonu. Wpisz 41, aby zmienić adres, oraz nowy adres IP z gwiazdkami w miejscach kropek. Na końcu dodaj #. W całości będzie to wyglądało np. tak: 41 192*168*0*150#. Po zmianie centrala się zrestartuje. Jeśli tego nie zrobi, a w słuchawce usłyszysz sygnał potwierdzenia, będzie to znaczyło, że wpisany został – ponownie lub przypadkowo – adres dotychczasowy, więc nic się nie zmieniło.

Podobnie zmienisz adres maski podsieci. Wpisz: 42 „maska podsieci” #, np. 42 255*255*255*0# (po zaprogramowaniu centrala się zrestartuje).

Podłącz centralę z powrotem do sieci i zaloguj się na właściwym adresie (oraz ponownie zmień adres IP komputera, aby był w tej samej sieci co centrala).

 

Kod dostępu i licencje

Centralę konfiguruje się w Prima Web Konfiguratorze. Pierwsza uwaga – nie zdziw się, jeśli interfejs do konfiguracji będzie w innym kolorze niż prezentowany na zrzutach. W artykule Centrala Prima – którą wybrać? pokazywaliśmy trzy warianty kolorystyczne Web Konfiguratora, zależne od modelu.

Jeśli chcesz spróbować programowania centrali, a jeszcze nie masz swojej, zaloguj się na testową Primę (kod dostępu: 12345678) i klikaj do woli.

Nie zdziw się również, jeśli okno logowania centrali testowej wyświetli się po angielsku lub rosyjsku. Będzie to zapewne znaczyło, że ostatnio logował się do niej ktoś z zagranicy. Wpisz kod dostępu, a po zalogowaniu zmień język – kliknij odpowiednią flagę w dolnej części menu.

Gdy zalogujesz się po raz pierwszy do swojej centrali, skorzystaj z przynajmniej jednego zalecenia, o którym pisaliśmy w 10 dobrych praktykach. Zmień hasło domyślne na bezpieczniejsze. Robimy to w zakładce Administracja → Zmiana kodu dostępu. Opcja pojawi się po przejściu do ustawień zaawansowanych (link w górnej części strony, patrz fot. 5). Informacja dla tych, którzy właśnie próbują zmienić hasło na testowej Primie – zablokowaliśmy taką możliwość 😉

Fot. 5. Pierwsze logowanie to dobra okazja do zmiany hasła na bezpieczne
Fot. 5. Pierwsze logowanie to dobra okazja do zmiany hasła na bezpieczne
Fot. 6 Licencje w centrali Prima
Fot. 6 Licencje w centrali Prima

Jak pamiętasz być może z artykułu Na ile sposobów można złożyć Primę?, w centrali Prima w wyposażeniu bazowym są licencje na 2 porty VoIP i 4 kanały VoIP. Jeśli jednak razem z centralą Primą /Primą nano/ Prima mini zakupione zostały dodatkowe licencje, wprowadzamy je już na etapie produkcji. Nic nie musisz robić, a zobaczysz je w zakładce Administracja → Licencje (fot. 6).

Również w tym oknie wprowadzisz w przyszłości samodzielnie wszelkie dodatkowe, później kupione licencje, np. na nagrywanie rozmów czy obsługę portów wideo. Co ważne, zostają one zapisane nawet po resecie centrali do ustawień fabrycznych.

 

Domyślne ustawienia centrali 

Centralka jest gotowa do działania, wszystkie licencje wpisane. Nim jednak zaczniesz coś ustawiać, wypadałoby wiedzieć, co jest ustawione domyślnie, chociażby:

  • jakie są numery telefonów podłączonych do centrali,
  • jakie uprawnienia mają użytkownicy,
  • co może abonent uprzywilejowany,
  • które telefony będą dzwoniły,
  • wg jakich taryf będą rozliczane rozmowy wychodzące,
  • pod jakim numerem znaleźć pocztę głosową,
  • oraz najważniejsze – jak dzwonić „na miasto”.

 

Numery telefonów

Fabryczna numeracja analogowych telefonów wewnętrznych zaczyna się od 20. Jeśli więc masz np. Primę mini w konfiguracji 2 linie miejskie i 6 wewnętrznych, to podłączone telefony będą miały numery 20–25. Potem możesz je oczywiście zmienić na dowolne składające się z 1–4 cyfr oraz dodać własne opisy (opis domyślny: Abonent xx), np. nazwiska osób korzystających z danych aparatów. Numery telefonów VoIP nadasz samodzielnie. Numery wewnętrzne zobaczysz w zakładce Abonenci wewnętrzni → Uprawnienia (fot. 7, 8).

Przy zmianie numerów wewnętrznych miej na uwadze wpisane w centrali domyślnie numery alarmowe (112, 997, 998, 999 – fot. 9). Są to numery, na które każdy użytkownik dodzwoni się bez wybierania numeru „wyjścia na miasto”, nawet jeśli ma zablokowaną możliwość wykonywania innych połączeń zewnętrznych. Jeśli chcesz korzystać z szybkiego dostępu do służb ratowniczych, numery wewnętrzne nie mogą się tak samo zaczynać ani być krótsze od alarmowych. Dlatego więc np. numerów 1, 11, 1122, 9 czy 99 nie zastosujesz, ale 13, 98, 993 lub 9123 – już tak.

Fot. 7 Domyślne numery wewnętrzne oraz dostępna analogowa linia miejska w centrali Prima
Fot. 7 Domyślne numery wewnętrzne oraz dostępna analogowa linia miejska w centrali Prima
Fot. 8 Domyślne numery wewnętrzne oraz dostępna linia GSM ze slotu A w centrali Prima nano
Fot. 8 Domyślne numery wewnętrzne oraz dostępna linia GSM ze slotu A w centrali Prima nano
Fot. 9 Domyślne numery alarmowe, czyli szybki dostęp do służb ratowniczych dla wszystkich użytkowników
Fot. 9 Domyślne numery alarmowe, czyli szybki dostęp do służb ratowniczych dla wszystkich użytkowników

Dostępne linie miejskie

Na stronie Uprawnienia (fot. 7, 8) zobaczysz, jakie linie miejskie są dostępne dla poszczególnych abonentów. Domyślnie aktywna dla wszystkich użytkowników będzie linia analogowa z wyposażenia bazowego oznaczona jako CO1 (fot. 7).  Jak pisaliśmy w artykule Na ile sposobów można złożyć Primę? – centrala Prima nano nie ma w konfiguracji bazowej żadnych analogowych linii miejskich. Wówczas centrala aktywuje domyślnie linię z obsadzonego slotu (A lub B), a jeśli są obsadzone oba – ze slotu A. Widać to na przykładzie z fot. 8, gdzie w centrali Prima nano znajdują się dwie karty GSM).

Linie miejskie w centrali są jak drzwi w budynku. Zdecyduj, które będą głównymi, czy wejściowe będą jednocześnie wyjściowymi oraz kto może używać pozostałych.
Linie miejskie w centrali są jak drzwi w budynku. Zdecyduj, które będą głównymi, czy wejściowe będą jednocześnie wyjściowymi oraz kto może używać pozostałych.

Podobnie będzie w przypadku wszystkich typów linii miejskich (analogowych, ISDN, GSM) – informacja o nich pojawi się w nagłówku kolumny Dostępne linie, o ile znajdują się w wyposażeniu centrali. Ponadto jeśli w centralach Prima / Prima nano [od 1.11.2023 również w centralach Prima mini] dodasz konta VoIP – również dla nich pojawi się odpowiednia kolumna. Żadna z tych linii dodatkowych nie będzie jednak przydzielona użytkownikom domyślnie.

 

Abonent uprzywilejowany i dostęp do poczty

Na zrzutach z fot. 7 i 8 widać jeszcze dwa domyślne uprawnienia wszystkich abonentów. Jeden dotyczy nadania statusu abonenta uprzywilejowanego, a drugi – dostępu do poczty głosowej. Oba są domyślnie wyłączone.

Dostęp do poczty głosowej, czyli możliwość odsłuchiwania nagranych wiadomości, jest znany wszystkim z telefonów komórkowych. W centralach Prima i Prima nano jest dostępny nieodpłatnie dla wszystkich. Powiedzmy jednak, na czym polega uprzywilejowanie abonenta.

Abonent uprzywilejowany może więcej
Abonent uprzywilejowany może więcej

Otóż abonent uprzywilejowany może:

  • przełączyć rozmowę na inny numer zewnętrzny. Oznacza to, że jeśli dzwoni klient, który koniecznie chce rozmawiać z nieobecnym kolegą, abonent uprzywilejowany przełączy taką rozmowę np. na telefon komórkowy kolegi. Jeśli nie jest uprzywilejowany, przełączy co najwyżej na inny wewnętrzny numer centrali. Warto przy okazji wspomnieć, że takie rozmowy przełączane na numery miejskie są zaliczane na konto centrali jak połączenia wychodzące. Ze względów bezpieczeństwa ich czas jest ograniczony do 16 minut. Pod koniec takiego połączenia w czasie ostrzegawczego pikania należy nacisnąć *, aby przedłużyć rozmowę o kolejne 16 minut. W przeciwnym razie centrala ją rozłączy;
  • zmienić z telefonu tryb pracy centrali. Tryby pracy określają, w jaki sposób centrala ma się zachowywać w danych godzinach czy dniach. Nocą odegra zapowiedź, że firma nie pracuje. W ciągu dnia będzie dzwonić np. do trzech osób odbierających połączenia. Te tryby ustawia się zazwyczaj tak, aby zmieniały się automatycznie. Jednak abonent uprzywilejowany może np. w czasie przerwy obiadowej czy nieoczekiwanego spotkania włączyć tryb, w którym będzie odgrywany komunikat o tymczasowej niedostępności pracowników i prośba o pozostawienie wiadomości w poczcie głosowej;
  • wybierać kodem (*80) linię miejską, przez którą chce uzyskać połączenie z pominięciem ustawień obowiązujących wszystkich użytkowników. Skorzysta z tego, jeśli chce zadzwonić na numer komórkowy i zrobić to przez konkretną kartę GSM. A także wtedy, gdy chce się zaprezentować konkretnym numerem.

 

Co jeszcze mogą abonenci

Nie wszystkie uprawnienia są na tyle istotne, by były od razu widoczne. Kiedy klikniesz w wiersz danego użytkownika, otworzy się strona z jego wszystkimi uprawnieniami (fot. 10). Domyślnie są włączone:

  • wysyłanie do innych abonentów numeru, aktualnej daty i czasu oraz opisu abonenta (CLIP FSK);
  • dostęp do linii miejskiej CO1;
  • rejestracja połączeń wychodzących, umożliwiająca ich późniejsze rozliczenie;
  • sygnalizacja połączenia oczekującego – jeśli w trakcie prowadzonej rozmowy ktoś chce się dodzwonić z drugiej linii, użytkownik usłyszy w słuchawce pikanie.
Fot. 10. Wszystkie uprawnienia abonenta w centrali Prima. Zaznaczone opcje są domyślnie włączone.
Fot. 10. Wszystkie uprawnienia abonenta w centrali Prima. Zaznaczone opcje są domyślnie włączone.

Ponadto można ustawić:

  • blokadę na dany typ połączeń (numerów), aby abonent nie mógł dzwonić np. za granicę lub na numery wysokopłatne;
  • możliwość zajmowania (rezerwacji) linii miejskich;
  • numer gorącej linii. To numer, z którym centrala będzie dla danego użytkownika zestawiała automatycznie połączenie zaraz po podniesieniu przez niego słuchawki albo – przy zaznaczeniu opcji zwłoka – poczeka chwilę, by dać użytkownikowi możliwość wyboru innego numeru. Gorącą linię ustawia się tylko dla zwykłych telefonów analogowych, ponieważ centrala nie wie, kiedy jest podniesiona słuchawka telefonu VoIP;
  • jeśli do portu podłączony jest bramofon, a nie telefon, również w uprawnieniach danego numeru należy to zaznaczyć;
  • jeśli w centrali korzystasz z numerów wielokrotnych MSN/DDI, to tu się je przyporządkowuje.

Jeśli do centrali wpiszesz licencje na nagrywanie, w uprawnieniach pojawi się dodatkowe okienko pozwalające zaznaczyć, że rozmowy danego abonenta mają być nagrywane (fot. 11). Domyślnie nagrywanie nie będzie włączone.

Fot. 11. Opcja włączenia nagrywania rozmów danego abonenta - pojawia się po wpisaniu kodu licencji na nagrywanie.
Fot. 11. Opcja włączenia nagrywania rozmów danego abonenta - pojawia się po wpisaniu kodu licencji na nagrywanie.

Które telefony dzwonią

To, w jaki sposób centrala ma kierować ruch przychodzący do poszczególnych osób, ustawiamy w tzw. Schematach dzwonienia (Dystrybucja ruchu → Schematy dzwonienia, fot. 13). Mamy ich do dyspozycji  sześć.

Domyślnie dla wszystkich linii jest ustawiony Schemat dzwonienia 1, co zobaczymy w zakładce Dystrybucja ruchu →  Ruch przychodzący (fot. 12).

Fot. 12. Domyślne przypisanie do obu linii miejskich Schematu dzwonienia 1, w trybie pracy 1.
Fot. 12. Domyślne przypisanie do obu linii miejskich Schematu dzwonienia 1, w trybie pracy 1.

W ustawieniach fabrycznych dzwonienie odbierają użytkownicy telefonów nr 20 i 21, nazywani abonentami głównymi. I jak widać na fot. 13, dla wszystkich schematów dzwonienia, w tym dla obowiązującego Schematu 1, domyślnie w kolumnie Abonenci główni są wpisane wszędzie tylko te dwa pierwsze telefony.

 

Co w tym czasie słyszy dzwoniący

Dzwonią telefony 20 i 21, a co w tym czasie słyszy i może zrobić dzwoniący? Popatrz nadal na fot. 13:

Fot. 13. Abonenci domyślnie odbierający połączenia
Fot. 13. Abonenci domyślnie odbierający połączenia

Widać, że nie jest odgrywana żadna zapowiedź. Oznacza to, że dzwoniący nie może samodzielnie wybrać numeru wewnętrznego, czyli skorzystać z funkcji DISA (Direct Inward System Access, systemu bezpośredniego dostępu). Musi czekać. Słyszy zwrotny sygnał dzwonienia. Na pocieszenie, jeśli centrala nie zgłosiła się zapowiedzią, to tak, jakby nikt nie podniósł słuchawki. Operator telekomunikacyjny nie naliczy dzwoniącemu kosztów rozmowy.

Jeśli żaden z abonentów głównych nie odbierze połączenia, nie będzie ono przekazane na żaden inny numer wewnętrzny (Abonenci rezerwowi), bo nie są oni domyślnie ustaleni. Co więc centrala zrobi z połączeniem, co do którego nie ma dalszych wskazówek? Rozłączy 🙂 A przecież nie zawsze chcesz, aby tak się stało. W kolejnym odcinku cyklu wrócimy do tematu i pokażemy, co zrobić, żeby lepiej potraktować dzwoniącego i pozwolić mu z kimś porozmawiać.

 

Które rozmowy są rejestrowane i jak są rozliczane

Taryfikacja rozmów przyporządkowanie użytkownikom centrali czasu i kosztów rozmów. Obecnie taryfy są coraz bardziej płaskie, a koszt rozmów spadł dla wszystkich typów połączeń. Precyzyjne rozliczanie kosztów wykonywanych rozmów straciło na znaczeniu. Istotniejszy staje się czas trwania połączeń, ich liczba i częstotliwość, ale także np. czas reakcji na dzwoniący telefon.

We wszystkich modelach centrali wgrywa się zestaw przykładowych taryf najważniejszych krajowych operatorów, który można sobie potem dowolnie zmieniać zgodnie z umową podpisaną z operatorem.

Domyślnie dla wszystkich abonentów jest włączona rejestracja połączeń wychodzących (fot. 10). Zapisywane są:

  • typ rozmowy (przychodzące/wychodzące),
  • linia miejska, przez którą odbyło się połączenie,
  • numer użytkownika inicjującego rozmowę,
  • numer zewnętrzny, z którym rozmawiał,
  • kiedy i jak długo trwało połączenie,
  • ile to będzie kosztować.

 

Domyślny tryb pracy centrali

W zakładce dotyczących dystrybucji ruchu (fot. 12) widzieliśmy, że domyślnie jest włączony Tryb 1. Tryby pracy pojawiają się dopiero wtedy, gdy przejdziesz do ustawień zaawansowanych. Dni i godziny obowiązywania poszczególnych trybów zobaczysz w zakładce Inne →  Tryby pracy  (fot. 14). Zakładki z trybami pracy będą się pojawiać przy niektórych ustawieniach – ruchu przychodzącego czy uprawnień abonentów.

Fot. 14. Tryby pracy w centrali Prima - domyślnie obowiązuje Tryb 1.
Fot. 14. Tryby pracy w centrali Prima - domyślnie obowiązuje Tryb 1.

Tryb 1 jest trybem podstawowym, który „obowiązuje poza pozostałymi trybami”. Co to oznacza w praktyce? Jeśli nie dodasz żadnych innych ustawień, np. dla dni świątecznych czy nocy, to centrala zawsze będzie w tym trybie działała. Jeśli pominiesz jakiś przedział czasowy – centrala też wróci wtedy do trybu 1.

 

A te tryby według jakiego czasu?

Skąd centrala będzie wiedziała, która godzina? Czas ustawiamy podczas testów na etapie produkcji, a specjalna bateryjka dba o to, żeby był utrzymany. Jako że Primy najczęściej sprzedajemy w Polsce, programujemy czas aktualnie obowiązujący w naszym kraju. Domyślnie jest także włączona automatyczna zmiana czasu z zimowego na letni i z powrotem (fot. 15) – nic nie trzeba będzie przestawiać.

 

Fot. 15. Opcje ustawień czasu centrali i jego automatycznej zmiany między zimowym a letnim.
Fot. 15. Opcje ustawień czasu centrali i jego automatycznej zmiany między zimowym a letnim.

Fabrycznie wpisujemy także adres zewnętrznego serwera SNTP (Simple Network Time Protocol), z którym centrala może się synchronizować, gdyby zegar zaczął chodzić nieprawidłowo. Jednak domyślnie ustawiamy opcję synchronizacji wg informacji wysyłanych przez operatorów podczas połączenia (CLIP z połączenia). Dlaczego tak robimy?

Z myślą o użytkownikach, którzy z różnych względów – głównie bezpieczeństwa – nie chcą podłączać centrali do sieci Internet. Ponieważ wtedy centrala nie będzie miała dostępu do serwera czasu SNTP, nie zsynchronizuje się z nim. Ale wcześniej czy później ktoś do niej zadzwoni. Prima porówna wtedy swój czas z informacją wysyłaną przez operatora i w razie rozbieżności – zaktualizuje swój zegar.

 

Jak dzwonić na numery zewnętrzne

Dla porządku wspomnijmy jeszcze o dwóch domyślnych ustawieniach. Zobaczys je w zakładce Inne → Ustawienia globalne.

Tu znajdziesz numer dostępu do skrzynki poczty głosowej (90) oraz domyślny numer „wyjścia na miasto”. To cyfrę, którą należy wcisnąć przed wybraniem numeru zewnętrznego. Domyślnie we wszystkich naszych centralach jest to „0” (fot. 16). Jeśli wolisz „9”, też może tak ustawić. Tylko musisz pamiętać, że wtedy nie będzie można korzystać z numerów alarmowych zaczynających się od „9”. Centrala zresztą o tym ostrzeże, jak w przypadku innych konfliktów numerów.

Fot. 16. Domyślne ustawienia numeru skrzynki głosowej i wyjścia na miasto.
Fot. 16. Domyślne ustawienia numeru skrzynki głosowej i wyjścia na miasto.

Przeprowadź pierwszą rozmowę. Zadzwoń na numer linii podłączonej jako CO1 i odbierz dzwoniący telefon wewnętrzny albo wybierz na nim numer zewnętrzny.

 

Pierwsze logowanie – podsumowanie

pierwszej części Prima  Plug & Talk opisaliśmy, jak podłączyć centralę, w drugiej – jak wygląda pierwsze logowanie. Zalogowaliśmy się do Primy na domyślny adres IP, pokazaliśmy, jak go zmienić na dowolny inny. Przejrzeliśmy podstawowe ustawienia fabryczne.

Zbiorczo wszystkie informacje o centrali zobaczysz w menu Administracja → Panel serwisowy (fot. 17). Znajdziesz tam:

  • nr seryjny centrali telefonicznej,
  • czas i datę,
  • wersję oprogramowania,
  • karty rozszerzeń,
  • licencje,
  • dostępne i aktualnie zajęte porty,
  • dostępne i wykorzystane wiadomości w poczcie głosowej
  • oraz wielkość plików i czas trwania zapowiedzi.

Informacje o centrali będą dostępne po wybraniu Ustawień zaawansowanych.

Wiesz już, co fabryka dała. W kolejnym artykule z cyklu Prima krok po kroku pokażemy, jak dopasować możliwości tej małej, zgrabnej centralki do swoich potrzeb. Czyli: jak zorganizować ruch w Primie? 

Pisała do Was:
Joanna Lewandowska

 

PS Masz firmę z branży teleinformatycznej i chcesz włączyć serię central  Prima do swojej oferty?  Zapraszamy do współpracy oraz szkoleń. Zainteresowała cię ta centrala? Zobacz, gdzie ją kupisz najbliżej (ceny producenta).

PS Jeśli spodobał Ci się ten wpis, pomóż nam go upowszechnić. Udostępnij w mediach społecznościowych, wyślij znajomym. Dziękujemy!

A na zakończenie mały dodatek. Za kulisami, czyli jak wygląda w praktyce przygotowywanie grafik na potrzeby m.in. bloga. Zapraszamy przy okazji do subskrybowania kanału Platan i włączenia tam obserwowania. Aby żaden nowy film nie umknął uwadze:

Kliknij, aby obejrzeć film zza kulis na kanale PlatanPL

Prima, Prima krok po kroku

Platan

Zobacz również

Zobacz wszystkie
Jak kierować połączenia w zależności od godziny?

02.02.2023

Jak kierować połączenia w zależności od godziny?

Pokazujemy, jak skonfigurować centralę Platan, aby ułatwić pracownikom odbieranie po godzinach telefonów kierowanych do innych osób.

Przeczytaj
Centrale
Smart Callback, czyli po nitce do kłębka

23.09.2022

Smart Callback, czyli po nitce do kłębka

Dzięki Smart Callback osoba oddzwaniająca na nieodebrane połączenie trafia bezpośrednio do pracownika, który się z nią kontaktował przez firmową centralę.

Przeczytaj
Centrale
Zrób dobre wrażenie – pomogą komunikaty głosowe

03.03.2022

Zrób dobre wrażenie – pomogą komunikaty głosowe

Komunikaty głosowe, czyli jak zrobić dobre wrażenie. Kiedy stosować zapowiedzi głosowe w centralach, co powinny zawierać, jak je przygotować i gdzie zamówić usługi lektorskie.

Przeczytaj
Centrale
Jak działa podsłuch w centralach Platan?

17.09.2021

Jak działa podsłuch w centralach Platan?

Często w firmach obsługujących klientów za pomocą telefonów monitoruje się i nagrywa rozmowy. Kto i dlaczego chciałby je podsłuchiwać oraz w nie ingerować?

Przeczytaj
Centrale
Praca zdalna w praktyce przy użyciu centrali Platan

29.06.2021

Praca zdalna w praktyce przy użyciu centrali Platan

Jak wyglądała praca zdalna przy użyciu centrali Platan w czasie pandemii? Co najlepiej sprawdziło się w praktyce? Zebraliśmy doświadczenia pracowników różnych działów.

Przeczytaj
Centrale
Kolejkowanie – walka dobra ze złem

07.10.2020

Kolejkowanie – walka dobra ze złem

Nie lubimy kolejek. Czasem są nieuniknione, a dobrze zorganizowane usprawniają obsługę interesantów. Czym jest kolejkowanie połączeń i jak je skonfigurować.

Przeczytaj
Centrale
Jak usprawnić pracę przychodni w czasie pandemii COVID-19?

23.09.2020

Jak usprawnić pracę przychodni w czasie pandemii COVID-19?

Jak usprawnić obsługę telefoniczną pacjentów w przychodni lekarskiej w czasie pandemii COVID-19? Jak zrobić w centrali automatyczną ankietę?

Przeczytaj
Centrale
Jak zorganizować pracę zdalną?

12.03.2020

Jak zorganizować pracę zdalną?

W czasie zagrożenia koronawirusem wielu pracodawców chce pracownikom zorganizować pracę zdalną. Podpowiadamy, jak to zrobić za pomocą systemów Platan.

Przeczytaj
Centrale
O k(urczę), telefony, zapomniałem o telefonach…

31.01.2020

O k(urczę), telefony, zapomniałem o telefonach…

Jak sobie poradzić za pomocą produktów Platan, gdy w projekcie instalacji zapomniano o sieci telefonicznej, a okazuje się, że telefony jednak są potrzebne.

Przeczytaj
Centrale

Skontaktuj się z nami

Nie wiesz, jaką centralę, urządzenia lub oprogramowanie wybrać? Porozmawiajmy – doradzimy, wyjaśnimy Partnerzy Platan i Autoryzowani Instalatorzy to sieć współpracujących z nami firm. Odwiedzą miejsce planowanej inwestycji, dopasują najlepsze rozwiązanie, zaoferują je w cenach producenta, zainstalują, zaprogramują, przeszkolą użytkowników i będą opiekować się systemem telekomunikacyjnym na miejscu.

Punkty sprzedaży

Punkty sprzedaży

Znajdź instalatora w pobliżu swojej lokalizacji.

Gdzie kupić?