Platan.pl / Centrale / Blog / Jak ustawić zapowiedź dla osób dzwoniących na numery DDI?

Jak ustawić zapowiedź dla osób dzwoniących na numery DDI?

CENTRALE | Data publikacji: 07.07.2017 | Ostatnia aktualizacja: 02.02.2024
Jak informować o nagrywaniu dzwoniących na DDI?

Jak ustawić zapowiedź dla osób dzwoniących na numery DDI?

Chciałbym przedstawić rozwiązanie, o które ostatnio zapytał mnie integrator. Jego klient (instytucja państwowa) chciał, aby dla każdego połączenia przychodzącego z miasta został odtworzony komunikat z informacją o nagrywaniu rozmów. Integrator pytał, jak taką zapowiedź głosową ustawić w serwerze Libra dla numerów DDI.

DDI (Direct Dialling In), to numer wyglądający jak numer miejski, który jest przypisany danej osobie lub grupie osób. Pozwala na bezpośredni kontakt z danym pracownikiem, bez wybierania na centrali numeru wewnętrznego i bez łączenia przez operatora. Przykładowo: nasz firmowy numer ogólny to +48 58 555 88 00, numer DDI dla grupy handlowców to +48 58 555 88 20, a dla serwisu +48 58 555 88 88. Moim numerem DDI jest +48 58 555 88 25, mój numer wewnętrzny to 225.

Zapowiedź dla schematu dzwonienia

Na wstępie zachęcam do skorzystania z naszej oferty usług lektorskich w celu nagrania profesjonalnych zapowiedzi, które wykorzystamy w systemie. Zwłaszcza jeśli chcemy użyć kilku wiadomości głosowych.

Jeśli mamy już pliki zapowiedzi, a nie wgraliśmy ich jeszcze do serwera, zróbmy to teraz. Warto pamiętać o jednej z 10 dobrych praktyk w konfiguracji systemów Platan, aby dodawać opisy, które pozwolą na szybką orientację w zawartości plików. W naszym przykładzie pierwsza jest wiadomość powitalna, druga to informacja o nagrywaniu:

zapowiedzi_4

Jeśli ruch jest kierowany przez schemat(y) dzwonienia (czyli np. rozmowy przychodzące na główny numer firmowy są kierowane do różnych pracowników), zapowiedź ustawiamy w zakładce Dystrybucja ruchu → Schematy dzwonienia programu ProximaWeb/LibraWeb dla odpowiedniego poziomu schematu i danego trybu pracy (np. dziennego). W przykładzie poniżej osoba dzwoniąca najpierw usłyszy wiadomość powitalną, a potem informację o nagrywaniu rozmów:

zapowiedzi_1a

Zapowiedź dla numeru DDI

Sprawa odrobinę się komplikuje, jeśli chcemy, aby informację o nagrywaniu rozmów usłyszały również osoby, które w serwerze Libra, Proxima lub Proxima plus wybrały bezpośredni numer wewnętrzny DDI.

Do ustawienia zapowiedzi dla numeru DDI wykorzystamy dwa poziomy schematu dzwonienia. Serwer najpierw odtworzy informację o nagrywaniu rozmów (Poziom 1), a dopiero potem sprawdzi w tablicy numerów MSN/DDI (Poziom 2), na jaki numer ma kierować połączenie. Zróbmy to krok po kroku:

1. W programie ProximaWeb/LibraWeb, w zakładce Dystrybucja ruchu → Schematy dzwonienia  tworzymy schemat, który nazwiemy np. DDI z komunikatem o nagrywaniu.

zapowiedzi_5

2. W Uprawnieniach linii miejskich wyłączamy kierowanie połączeń na numery DDI. Aby to zrobić, w kolumnie Tablica MSN/DDI wybieramy opcję Brak (ustawienie domyślne).

zapowiedzi_2

3. Następnie kierujemy ruch na stworzony schemat DDI z komunikatem o nagrywaniu. Dla danej linii miejskiej włączamy nagrywanie rozmów: w kolumnie Nagrywanie wybieramy opcję Wysoki priorytet.

zapowiedzi_3a

4. W schemacie DDI z komunikatem o nagrywaniu będą dwa poziomy: na pierwszym będzie komunikat o nagrywaniu rozmów – nazwiemy ten poziom np. Komunikat o nagrywaniu. Po odegraniu komunikatu połączenie zostanie przekazane na poziom 2 (trzeba go najpierw utworzyć, aby można go było wybrać z listy):

zapowiedzi_6

5. Na poziomie 2 schematu (nazwijmy go: Kierowanie na DDI) kierujemy ruch na tablicę MSN/DDI. Serwer sprawdzi, czy wybierany numer należy do numerów DDI, i odpowiednio połączy.

zapowiedzi_7

W ten prosty i wygodny sposób spełniamy oczekiwanie klienta.

Powyższe ustawienia można wypróbować na naszej testowej Librze, dostępnej na stronie: http://libra.platan.pl (hasło domyślne: 44444444).

Zachęcam do komentowania, zostawienia paru słów, czy takie wyjaśnienia przydadzą się Wam w pracy. Może chcielibyście instrukcję o coś uzupełnić albo zapytać, jak skonfigurować coś innego? Zapraszam!

 

Pisał do Was:
Tomasz Jaroszewski

Korekta i grafika:
Joanna Lewandowska

 

PS Jeśli spodobał Ci się ten wpis, pomóż nam go upowszechnić. Udostępnij w mediach społecznościowych, wyślij znajomym. Dziękujemy!

Platan

Zobacz również

Zobacz wszystkie
Jak kierować połączenia w zależności od godziny?

02.02.2023

Jak kierować połączenia w zależności od godziny?

Pokazujemy, jak skonfigurować centralę Platan, aby ułatwić pracownikom odbieranie po godzinach telefonów kierowanych do innych osób.

Przeczytaj
Centrale
Smart Callback, czyli po nitce do kłębka

23.09.2022

Smart Callback, czyli po nitce do kłębka

Dzięki Smart Callback osoba oddzwaniająca na nieodebrane połączenie trafia bezpośrednio do pracownika, który się z nią kontaktował przez firmową centralę.

Przeczytaj
Centrale
Zrób dobre wrażenie – pomogą komunikaty głosowe

03.03.2022

Zrób dobre wrażenie – pomogą komunikaty głosowe

Komunikaty głosowe, czyli jak zrobić dobre wrażenie. Kiedy stosować zapowiedzi głosowe w centralach, co powinny zawierać, jak je przygotować i gdzie zamówić usługi lektorskie.

Przeczytaj
Centrale
Jak działa podsłuch w centralach Platan?

17.09.2021

Jak działa podsłuch w centralach Platan?

Często w firmach obsługujących klientów za pomocą telefonów monitoruje się i nagrywa rozmowy. Kto i dlaczego chciałby je podsłuchiwać oraz w nie ingerować?

Przeczytaj
Centrale
Praca zdalna w praktyce przy użyciu centrali Platan

29.06.2021

Praca zdalna w praktyce przy użyciu centrali Platan

Jak wyglądała praca zdalna przy użyciu centrali Platan w czasie pandemii? Co najlepiej sprawdziło się w praktyce? Zebraliśmy doświadczenia pracowników różnych działów.

Przeczytaj
Centrale
Kolejkowanie – walka dobra ze złem

07.10.2020

Kolejkowanie – walka dobra ze złem

Nie lubimy kolejek. Czasem są nieuniknione, a dobrze zorganizowane usprawniają obsługę interesantów. Czym jest kolejkowanie połączeń i jak je skonfigurować.

Przeczytaj
Centrale
Jak usprawnić pracę przychodni w czasie pandemii COVID-19?

23.09.2020

Jak usprawnić pracę przychodni w czasie pandemii COVID-19?

Jak usprawnić obsługę telefoniczną pacjentów w przychodni lekarskiej w czasie pandemii COVID-19? Jak zrobić w centrali automatyczną ankietę?

Przeczytaj
Centrale
Jak zorganizować pracę zdalną?

12.03.2020

Jak zorganizować pracę zdalną?

W czasie zagrożenia koronawirusem wielu pracodawców chce pracownikom zorganizować pracę zdalną. Podpowiadamy, jak to zrobić za pomocą systemów Platan.

Przeczytaj
Centrale
O k(urczę), telefony, zapomniałem o telefonach…

31.01.2020

O k(urczę), telefony, zapomniałem o telefonach…

Jak sobie poradzić za pomocą produktów Platan, gdy w projekcie instalacji zapomniano o sieci telefonicznej, a okazuje się, że telefony jednak są potrzebne.

Przeczytaj
Centrale

Skontaktuj się z nami

Nie wiesz, jaką centralę, urządzenia lub oprogramowanie wybrać? Porozmawiajmy – doradzimy, wyjaśnimy Partnerzy Platan i Autoryzowani Instalatorzy to sieć współpracujących z nami firm. Odwiedzą miejsce planowanej inwestycji, dopasują najlepsze rozwiązanie, zaoferują je w cenach producenta, zainstalują, zaprogramują, przeszkolą użytkowników i będą opiekować się systemem telekomunikacyjnym na miejscu.

Punkty sprzedaży

Punkty sprzedaży

Znajdź instalatora w pobliżu swojej lokalizacji.

Gdzie kupić?